baner

Tuesday, June 21, 2011

REVIEW 6 : THE FIGHTER

Pengarah : David O Russel (The Three Kings,1999)
Pelakon : Mark Wahlberg (Micky Ward)
Christian Bale (Dicky Eklund)
Amy Adams (Charlene Fleming)
Melissa Leo (Alice Ward)

Askm semua n hye bro out there...Dah lama gak gua tak update blog gua nih..Lepas je tenguk Double Trouble haritu di Melaka, n then busy dgn Jambori 1 Belia di Putra Jaya n lepas tu membusykan diri di Jambori Melaka Bandaraya Bersejarah Warisan Dunia, gua mcm malas je nak buka blog gua nih...Tetapi pagi tadi kira-kira dalam jam 2.45 pagi gua dapat inspirasi baru.

Awal-awal pagi tadi gua telah saksikan salah satu filem terhebat dalam tahun malenium nih, The Fighter....Barisan pelakon memang mantop terutamanya, Christian bale (Batman) n Mark Wahlberg serta pelakon pembantu yang tidak disangka-sangka, Amy Adams yg selama ini melakonkan watak lemah gemalai...

Filem ini memang patut semua bros tenguk...Memang bro semua takkn sangka filem ini menarik sbb latarnya hanyalah berkaitan dengan tema tinju (mcm. biasa dengar kan?) Tetapi rupa2nya filem ini memang luar biasa naratifnya...Syabas buat screen writer, Scott Silver, Paul Tamasy dan Eric Johnson...Ada suntikan motivasi yang melampau serta menunjukkan kisah keakraban pertalian kekeluargaan. Paling penting, Christian Bale telah menunjukkan bakat n komitmen yang tinggi utk filem ini hingga sanggup menguruskan tubuh badannya bagi menghayati watak sebagai abang kepada Mick Ward (Mark Wahlberg) yang melatih Mick menjadi peninju terbaik tetapi mengalami masalah dadah (crack) yang teruk.

Gua harap tenguk dulu bro filem nih n baru tahu endingnya yang dramatik, scene yang menarik, perkembangan watak yg sangat-sangat baik...termasuk para pelakon pembantunya seperti Amy Adams (mcm. tak percaya tu Amy Adams (Charlene), Melissa Leo (Alice)
So untuk filem ini gua bagi 4.8/5 bintang bro! So kalau lu org rasa mcm dah macho, tengukla filem nih bro, pasti menggugat ego korang semua!

No comments:

Post a Comment